خلاصه کتاب
بیشتر کسانی که در مدارس اشتغال دارند، میدانند فشار زیادی از سوی گروه همسالان روی دانشآموزان هست که دروس را نیاموزند و تنها هدفشان همراهی کردن با دیگران است. همچنین این نکته بسیار پر رنگ می باشد که بیشتر دانش آموزها درس ها را در حد کفایت و شایستگی یاد نمی گیرند. نظام نمره دهی مدارس به خوبی گواه این واقعیت می باشد. اگر فقط به تعداد دانش آموزانی که نمره عالی می آورند و آنهایی که نمره متوسط یا ضعیف می گیرند توجه کنیم، احتمالاً متوجه میشویم که کمتر از ۵۰ درصد از دانشآموزان در سطح شایستگی و قابلیت کلی یاد میگیرند.
این کتاب به عنوان کاربست یک تئوری روانشناختی مبتنی بر کنترل درونی ( تئوری انتخاب ) پیشنهادات عملی ارائه کرده است که میتواند در زندگی دانش آموزان و معلمان تغییرات معنا داری ایجاد نماید. کتاب هر دانش آموزی می تواند موفق شود به شیوه هوشمندانه و بدون زور و اجبار شما را به چالش میخواند تا روال و شیوه کنونی خود را تغییر داده و از آنچه میدانید موثر و مفید نبوده است دست بر دارید .
ویلیام گلسر از حدود ۵۰ سال تجربه در این کتاب اندیشه های بیان شده خود را درباره آموزش در کلاس درس مطرح می کند. بر اساس دستاوردهای افرادی که کتاب های ویلیام گلسر را در زمینه آموزش وپرورش مطالعه و به آنها عمل نموده اند می توانم بگویم که معلمانی که از این کتاب پیروی می کنند، می توانند کلاسی بسازند که دانش آموزان با وجود تمام مشکلات موفق و کامیاب باشند.