• پشتیبانی
  • 09194192929
لذت در نوجوانی (فرآیند هدایت نوجوان در مدرسه نوجوانی انتخاب بهتر)
لذت در نوجوانی (فرآیند هدایت نوجوان در مدرسه نوجوانی انتخاب بهتر)
تاریخ شروع:۱۴۰۳ شنبه ۳ آذر
تاریخ پایان:۱۴۰۴ جمعه ۶ ارديبهشت
شهر محل برگزاری: تهران
-

نحوه ثبت نام

• برای ثبت نام در این دوره آموزشی، ابتدا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و  سپس نوع شرکت در دوره (حضوری یا آنلاینرا انتخاب و ثبت نام خود را نهایی کنید.

• سپس مبلغ دوره آموزشی را به شماره کارت ۶۱۷۹-۱۴۵۸-۱۰۱۳-۵۸۹۲ به نام حجت صاحبی واریز نموده و عکس فیش واریزی را به شماره موبایل 09193232171 تلگرام/ واتس آپ نمائید.

• ضمنا در پیام ارسالی خود، نام، نام خانوادگی و دوره آموزشی که برای آن ثبت نام کرده‌اید را برای مربی دوره ارسال کرده تا نسبت به تائید ثبت نام شما اقدامات لازم صورت گیرد.

• حضور افرادی که در دوره آموزشی ثبت نام نکرده‌اند به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.

 

لطفا جهت اطلاعات بیشتر در خصوص دوره با شماره 09193232171 (خانم فرنگی ساز ) در ساعات اداری تماس حاصل نمایید.

 

درباره این دوره

 

شیوه اجرای برنامه: 

۱. تدریس مفاهیم بر اساس سرفصل‌های ارائه شده. ۲۰ جلسه به صورت هفته‌ای یکبار، به مدت یکساعت به صورت آنلاین. (۲۰ ساعت آموزش آنلاین) 
۲. ⁠در پایان هرماه، یک جلسه حضوری چهار ساعته، برای تعامل، تیم‌سازی، تمرین و بازی بر اساس مفاهیم اموخته شده را خواهیم داشت. (۵ جلسه حضوری ۴ ساعته جمعا به مدت ۲۰ ساعت کارگاه) 
۳. ⁠شرکت کنندگان در دوره، هر کدام به صورت شخصی،‌،‌هر‌هفته در ساعت توافق شده با پشتیبان گفتگوی ۲۰ دقیقه‌ای، برای مطرح کردن پرسش‌ها یا نظارت بر اجرای تمرین‌های هفتگی خواهند داشت. (۲۰ تماس هفتگی به مدت ۲۰ دقیقه حدودا به مدت ۷ ساعت) 
۴. ⁠والدین عزیزان شرکت کننده هر ماه جلسه‌ دوساعته آنلاین جهت پرسش‌ و پاسخ با دکتر علی صاحبی خواهند داشت (۵ جلسه آنلاین ۲ ساعته جمعا به مدت ۱۰ ساعت) 

 

توجه: این دوره برای ۲ گروه سنی ۱۲ تا پایان ۱۴ سال و ۱۵ تا پایان ۱۸ سال مناسب است.

 

  • جلسات آموزشی آنلاین: شنبه‌های هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۸  - تاریخ‌های برگزاری: ۳، ۱۰، ۱۷، ۲۴ آذر ماه و ۱، ۸، ۱۵، ۲۲، ۲۹ دی ماه و ۶، ۱۳، ۲۰، ۲۷ بهمن ماه و ۴، ۱۱، ۱۸ اسفند ماه و ۱۶، ۲۳، ۳۰ فروردین ماه و ۶ اردیبهشت ماه. 
  • جلسات آموزشی حضوری: پنجشنبه‌های آخر هر ماه از ساعت ۹ تا ۱۳ - تاریخ‌های برگزاری: ۲۹ آذر، ۲۷ دی ماه، ۲۵ بهمن ماه، ۲۳ اسفند ماه، ۲۸ فروردین ماه.
  • جلسات آنلاین پرسش و پاسخ با دکتر صاحبی ماهی سه شنبه های آخر هر ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ - تاریخ‌های برگزاری: ۲۷ آذر ماه، ۲۵ دی ماه، ۳۰ بهمن ماه، ۲۱ اسفند ماه، ۲۶ فروردین ماه.

 

درباره دوره:

دوره نوجوانی از مراحل مهم و حساس زندگی هر شخصی محسوب می‌شود که روی سلامت روان و شخصیت فرد تا دوران بزرگسانی تاثیرگذار خواهد بود. بسیاری از مشکلات جسمانی، اجتماعی و روانی افراد در بزرگسالی، ریشه در دوران بلوغ و نوجوانی دارد. نوجوانی دوره‌ای بوده که از عصر مدرنیته و زندگی شهرنشینی به دوره‌های زندگی اضافه شده است. در گذشته فرد پس از دوران کودکی به دوران بزرگسالی وارد می‌شد و مسئولیت‌ها و وظایف مختلفی را برعهده می‌گرفت. حال در عصر شهرنشینی، دوره نوجوانی و چالش‌هایی که نوجوان باید با آن‌ها دست و پنجه نرم کند، بسیار حائز اهمیت بوده است و خانواده و جامعه باید با آگاهی و درک بالا نسبت به نوجوانان رفتار کنند.
در بین تمام دوره‌های زندگی انسان شاید بتوانیم نوجوانی یکی از بحرانی‌ترین رده‌های سنی به حساب بیاوریم که خانواده و جامعه باید با آگاهی و درک بهتر، بستر مناسبی برای شکل‌گیری شخصیت جوانان فراهم کنند؛ از این‌رو دوره نوجوانی یکی از سخت‌ترین مراحل زندگی به‌حساب می‌آید که نوجوانان با چالش‌های متعددی مواجه خواهند شد. در واقع نوجوانی شامل سه دوره تکاملی متفاوت اوایل نوجوانی (۱۰ تا ۱۳ سالگی)، اواسط نوجوانی (۱۴ تا ۱۷ سالگی) و اواخر نوجوانی (۱۸ تا ۲۵ سالگی) است که فرد را از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و مسئولیت‌پذیری وارد می‌کند.
این چالش‌های جدید در زندگی نوجوانان و جوانان مستلزم پاسخگویی فوری و مؤثر از سوی سیستم‌های آموزشی مسئولیت‌پذیر در اجتماع هستند. البته آموزش فنی امری بسیار مهم است، اما آموزش برای حمایت از زندگی بهتر اهمیت بیشتری دارد.
امروزه نوجوانان با مشکلات و مسائل جدید زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که نسل‌های قبلی با آنها بیگانه بودند، مشکلاتی از قبیل گرم شدن کره زمین، قحطی، فقر، خودکشی، انفجار جمعیت و همچنین سایر مسائل اجتماعی مانند اعتیاد به الکل، سوء مصرف مواد مخدر، سوء استفاده جنسی، سیگار کشیدن، بزهکاری‌‌های نوجوانان، اعمال و رفتارهای ضداجتماعی و غیره روبرو هستند.
از طرف دیگر نوجوان درگیر رقابت‌هایی می‌شود که در آینده زندگی او تاثیر به سزایی دارند، رقابت کنکور و فکر کردن در مورد بازار کار، امنیت شغلی، علاقه‌ها و توانمندی‌هایی که دارد و چگونگی استفاده از آنها به شکلی موثر، برخی از مهمترین دغدغه‌های نوجوانان هستند و در نتیجه اینها به نوعی در مسابقه‌ای جنون‌آمیز گرفتار می‌شوند.
در این میان شاید به جرات بتوانیم اینطور عنوان کنیم که آموزش مهارت‌های مختلف تنها مطلبی است که می‌تواند شکاف بین عملکرد‌‌های پایه و قابلیت‌‌های مورد نیاز افراد را پر کند. توانایی افراد در برآورده کردن نیازها و خواسته‌‌های جامعه کنونی از طریق آموزش‌های کاربردی تقویت می‌شود و افراد به کمک این آموزش‌‌ها بهتر می‌‌توانند با مسائل و چالش‌‌هایی که با آنها دست به گریبان هستند کنار بیایند.
آموزش، به عنوان تنها مسیر مطمئن برای پیشگیری از معضلات متعدد دوران نوجوانی، کمک می‌کند تا نوجوان در سطح اجتماعی رفتارهای مطلوب‌تری از خود نشان دهد، و از نظر فردی هم به نوجوان کمک می‌کند تا ابزارهای متنوع‌تر و کارآمدتری در مواجهه با مشکلات زندگی و فردی در اختیار داشته باشد و به واسطه همین دو مطلب آینده مطلوب‌تری را برای خودش رقم بزند.

 

هدف این دوره

هدف این دوره آموزش مهارتهای روانشناختی مورد نیاز در سه سطح برای تعامل بهتر با مشکلات و شرایط خاص دوره نوجوانی و ورود به دنیای بزرگسالی به نوجوانان است.

 

در اولین سطح این دوره ( لذت در نوجوانی) نوجوانان یاد خواهند گرفت:

  • با رایج‌ترین چالش دوران نوجوانی یعنی هویت‌یابی بهتر دست و پنجه نرم کنند و پاسخ سئوال من کیستم؟ را بهتر داشته باشند.
  • چرا رفتار‌های مختلفی و متنوعی در شرایط گوناگون انجام می‌دهند و چه عواملی خوب یا بد بودن رفتار را مشخص می‌کنند.
  • اهمیت دنیای مطلوب در رفتارهای آدمی 
  • بررسی خواسته‌ها و نقش انتظارات و خواسته‌های آدمی در سلامت روان و هنر تغییر خواسته در مواقع ضروری در زندگی
  • بررسی نقش ادراک در زندگی انسانی و نقش آن در روابط و چگونگی تغییر آن در صورت نیاز
  • چطور ترمز هیجان‌هایم را بگیرم ( شیوه‌های مدیریت و تنظیم هیجانی)
  • اهمیت روابط و ضرورت مدیریت روابط با توجه به تغییر سن و الزامات نوجوانی 
  • مقابله با زورگویی و دستیابی به مهارت جراتمندی به عنوان اصلی ضروری برای ورود به دنیای اجتماعی
  • مسئولیت‌پذیری به عنوان کلید ورود به دنیای بزرگسالی و کسب استقلال
  • بهتر کنار آمدن با واقعیت زندگی به عنوان رکنی غیر‌قابل تغییر و تغییر خود برای پیشرفت در زندگی
  • چگونگی کنار آمدن با حجم بالایی از تکالیف تحصیلی به عنوان واقعیت غیر‌قابل انکار در کنار دیگر دغدغه‌های مهم نوجوان

 
ضرورت شرکت نوجوان در این دوره

  • کمک به نوجوان برای ایجاد خودپنداره‌ مثبت 
  • دستیابی به روشهای موثر برای مدیریت آسیب‌های دوره نوجوانی
  • یادگیری مهارت‌های لازم بین‌فردی
  • دستیابی به نظریه‌ای قدرتمند برای توانایی تحلیل و تبیین رفتار آدمی
  • رهایی از سردرگمی و بلاتکلیفی رایج در دوره نوجوانی
  • بهبود مدیریت هیجان‌های سرکش با توجه به عدم تکامل فیزیکی مغز در سنین نوجوانی
  • بهتر کنار آمدن با مشکلات تحصیلی به عنوان ضرورتی غیر قابل انکار در آینده
  • بهبود سلامت روان و آماده‌سازی برای برخورداری از یک زندگی شاد و همه جانبه
  • کمک به دستیابی نوجوان به موفقیت و شادکامی همزمان با هم بدون فدا کردن یکی به نفع دیگری
  • کمک به حل مشکلات با والدین با توجه به تغییر نقش‌ها و انتظارات والدینی
  • کمک به نوجوان برای اعتماد به نفس و عزت نفس بالاتر
  • کمک به نوجوان برای ایجاد روابط کیفی و دستیابی به ابزارهای موثر برای بهتر کنار آمدن با گروه همسالان

 

توجه:

تیم طراحی و نظارت هدایت نوجوان: دکتر علی صاحبی،‌دکتر عاطفه سلطانی‌فر، دکتر مهدی اسکندری، آقای فرهاد معمار صادقی و خانم مانا قرشی می‌باشند. 

برای تدریس مفاهیم به نوجوانان، از معلمینی بهره‌مند خواهیم شد که سالها سابقه تدریس و تعامل با گروه نوجوانان را داشته، و تمامی مفاهیم قابل انتقال دوره را زیر نظر تیم ناظر آموخته، و به کار خواهند گرفت. 

کلیه فعالیت معلمین دوره و راهبرانی که وظیفه نظارت بر ابهامات و پاسخ به پرسش‌ها را برعهده دارند، هر هفته با تیم اصلی دوره مورد بررسی و بازبینی قرار خواهد گرفت.

 

سرفصل های دوره دوم (دوره توانمندسازی؛ قدرت در نوجوانی) و دوره سوم (دوره آمادگی برای بزرگسالی؛ پرواز از نوجوانی) به شرح زیر است:

 

دوره توانمندسازی؛ قدرت در نوجوانی
• طرز فکر ایستا و پویا – ۲ جلسه 
• فرآیندهای حل مساله – ۲ جلسه 
• شیوه های تصمیم‌گیری خردمندانه – ۲ جلسه 
• تفکر‌خلاق – ۲ جلسه 
• همدلی، شفقت ورزی و دگر دوستی – ۲ جلسه 
• گفتگو و مذاکره و حل تعارض – ۳ جلسه 
• چگونگی تحمل ناکامی در شرایط دشوار – ۲ جلسه 
• پرورش احساس ارزشمندی – ۳ جلسه 
• آشنایی با بلوغ، رشد جنسی و مسائل آن – ۲ جلسه 

دوره آمادگی برای بزرگسالی؛ پرواز از نوجوانی
• مدیریت توجه و حواس‌پرتی – ۲ جلسه 
• روش طراحی چشم‌انداز یا دورنمای زندگی – ۳ جلسه 
• شیوه های افزایش سرمایه‌های روانشناختی
‏o تاب آوری – ۱ جلسه 
‏o خودکارآمدی – ۱ جلسه 
‏o خوشبینی – ۱ جلسه 
‏o امید – ۱ جلسه 
• هدف‌گزینی برنامه‌ریزی – ۲ جلسه 
‏o مدیریت زمان
‏o مدیریت انرژی
• مدیریت مالی – ۲ جلسه 
• سبک زندگی سالم (تغذیه، ورزش، خواب، دارو، بهداشت رسانه و مطالعه) – ۳ جلسه 
• تفکر ‌نقاد – ۳ جلسه 
• یکپارچه سازی دانش و مهارت‌ها – ۱ جلسه

 

قوانین و مقررات شرکت در کارگاه حضوری

  • تمامی شرکت کنندگان ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران و مقررات کلی برگزاری دوره‌های آموزشی رایج کشور هستند. 
  • آوردن همراه (اعم از همسر، فرزند، برادر، خواهر، دوست و ...) در دوره آموزشی به هیچ عنوان مجاز نیست. 
  • شرکت کنندگان اجازه ضبط صدا و تصویر از دوره آموزشی را ندارند. 
  • همراه داشتن دفتر یادداشت و خودکار برای نگارش محتوای آموزشی ضروری است. 

 

قوانین و مقررات شرکت به صورت  آنلاین

  1. دوره‌های آنلاین موسسه توسط سایت اسکای روم برگزار می‌شود و نیاز به نصب برنامه خاصی بر روی کامپیوتر یا گوشی موبایل نیست. 
  2. برای شرکت در دوره نیاز به اینترنت پر سرعت ندارید. سرعت اینترنت گوشی‌های موبایل پاسخگوی کلاس خواهد بود. 
  3. حدود ۲۴ ساعت قبل از شروع کلاس در گروه واتس آپی مربوط به دوره اضافه خواهید شد. اگر کارگاه آموزشی حاوی جزوه باشد، عصر روز قبل از برگزاری کارگاه فایل آن از طریق گروه در اختیار قرار می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که موسسه اسلایدهای طراحی شده مدرس را در اختیار شرکت کنندگان قرار نمی‌دهد؛ بلکه محتویات نوشتاری آنرا در قالب یک جزوه آموزشی به شرکت کننده خواهد داد.
  4. فایل صوتی کلاس توسط موسسه ضبط خواهد شد و پس از پایان دوره در قالب یک لینک دانلود به شرکت کننده داده خواهد شد تا ایشان بتواند فایل صوتی کلاس را دانلود کند تا بتواند بعدها با مرور آن مبحث را برای خودش مرور کند. 
  5. اگر برای وصل شدن به صفحه کلاس نیاز به راهنمایی داشته باشید می‌توانید روز قبل از کارگاه، از کاربران فنی موسسه راهنمایی بگیرید. این امکان در لحظه شروع کلاس عملا مقدور نخواهد بود. 
  6. تصویر شرکت کنندگان توسط مربی و سایر شرکت کنندگان دیده نخواهد شد. هر فردی می‌تواند پوشش خاص خودش را داشته باشد. 
  7. در صورت داشتن سوال، افراد مانند کلاس‌های حضوری می‌توانند با بلند کردن دست و وصل شدن میکروفون توسط استاد، سوال خود را مطرح کنند.
  8. برای راهنمایی بیشتر شما فایلی طراحی شده است که خواهشمندیم قبل از شروع کلاس حتما یکبار ایـــن فـــایـل را مطالعه و با صفحه اسکای روم آشنایی اولیه را پیدا کنید. 

 

قوانین عدم برگزاری و استرداد وجه

  1. در صورت انصراف از شرکت در کلاس به هر دلیلی، تا ۵ روز مانده به کلاس، ۱۰ درصد هزینه کارگاه آموزشی کسر و مابقی آن به حساب شخصی فرد شرکت کننده عودت خواهد شد (عودت پول به هیچ عنوان به حسابی غیر از حساب فرد شرکت کننده نمی‌تواند صورت گیرد).
  2. در صورت انصراف از شرکت در کلاس به هر دلیلی، از ۵ روز مانده به شروع کلاس تا ۲۴ ساعت مانده به آن، ۲۰ درصد هزینه کارگاه آموزشی کسر و مابقی آن به حساب شخصی فرد شرکت کننده عودت خواهد شد (عودت پول به هیچ عنوان به حسابی غیر از حساب فرد شرکت کننده نمی‌تواند صورت گیرد). 
  3. در صورتی که پس از ثبت نام موفق به حضور در دوره آموزشی نشده باشید، و یا ۲۴ ساعت قبل از شروع به کلاس اعلام کنسلی کنید، ۵۰ درصد هزینه کارگاه آموزشی کسر و مابقی آن به حساب شخصی فرد شرکت کننده عودت خواهد شد (عودت پول به هیچ عنوان به حسابی غیر از حساب فرد شرکت کننده نمی‌تواند صورت گیرد). 
  4. در صورتی که پس از ثبت نام در کلاس حضور پیدا کرده و پس از یک ساعت و یا یک روز، به هر دلیلی شرکت کننده موفق به ادامه کلاس آموزشی نشود، هیچ وجهی به او مسترد نخواهد شد و برای شرکت در دوره‌ای دیگر، میبایست مجددا ثبت نام کرده و کل هزینه دوره بعدی را پرداخت نماید.
  5. در صورتی که دوره آموزشی به هر دلیلی لغو شود، کل مبلغ دوره به حساب شخصی فرد شرکت کننده عودت داده خواهد شد. 

 

شرکت کنندگان کارگاه، پس از اتمام کارگاه، مدرک خود را به صورت فایل pdf در حساب کاربری موجود روی سایت دریافت خواهند کرد که حاوی لینک رهگیری و استعلام است. موسسه مدرک فیزیکی برای شرکت کنندگان چاپ نخواهد کرد.
چنانچه فردی تمایل دارد مدرک فیزیکی شرکت در کارگاه را دریافت کند می‌تواند به دفتر موسسه اطلاع دهد تا نسبت به صدور مدرک به هزینه شخصی شرکت کننده اقدام لازم به عمل آید.

ثبت نام در دوره آموزشی به منزله پذیرش تمامی موارد فوق است. 

 

 

29,000,000 تومان
کارگاه های مرتبط
5
لیمبیک
لیمبیک
مهدی اسکندری,علی صاحبی
شروع: ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
پایان: ۱۴۰۳/۴/۸
تهران
•••
5
سوپرویژن ویژه کوچینگ (کوچینگ سازمانی و کوچینگ زندگی)
سوپرویژن ویژه کوچینگ (کوچینگ سازمانی و کوچینگ زندگی)
علی صاحبی
شروع: ۱۴۰۱/۹/۲۲
پایان: ۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دوره آنلاین
•••
5
پرسشگری سقراطی در مشاوره، روان درمانی و کوچینگ
پرسشگری سقراطی در مشاوره، روان درمانی و کوچینگ
مهدی اسکندری,علی صاحبی
شروع: ۱۴۰۲/۹/۲۷
پایان: ۱۴۰۲/۱۱/۲
دوره آنلاین
•••
5
تربیت زوج درمانگر
تربیت زوج درمانگر
مهدی اسکندری,علی صاحبی
شروع: ۱۴۰۳/۶/۳۰
پایان: ۱۴۰۳/۱۱/۵
تهران
•••
5
مداخلات درمانی با روش اکت (غلبه بر ضربه روانی و داغدیدگی)
مداخلات درمانی با روش اکت (غلبه بر ضربه روانی و داغدیدگی)
مهدی اسکندری,علی صاحبی
شروع: ۱۳۹۹/۵/۱۷
پایان: ۱۳۹۹/۵/۱۷
دوره آنلاین
•••
5
چگونه از سنگ حوادث می توان خانه ساخت؟
چگونه از سنگ حوادث می توان خانه ساخت؟
مهدی اسکندری,علی صاحبی
شروع: ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
پایان: ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
دوره آنلاین
•••
5
دوره آنلاین شور زندگی در سایه رابطه‌ها
دوره آنلاین شور زندگی در سایه رابطه‌ها
مهدی اسکندری,علی صاحبی,فرهاد معمارصادقی
شروع: ۱۳۹۹/۱/۲۵
پایان: ۱۳۹۹/۲/۲۸
دوره آنلاین
•••
5
کوچینگ زندگی بر اساس مثنوی معنوی
کوچینگ زندگی بر اساس مثنوی معنوی
مهدی اسکندری,علی صاحبی
شروع: ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
پایان: ۱۴۰۳/۲/۲۷
تهران
•••
5
سوپرویژن ویژه کوچینگ (کوچینگ سازمانی و کوچینگ زندگی)
سوپرویژن ویژه کوچینگ (کوچینگ سازمانی و کوچینگ زندگی)
علی صاحبی
شروع: ۱۴۰۲/۲/۱۹
پایان: ۱۴۰۲/۴/۲۰
دوره آنلاین
•••
5
دوره آنلاین پرسشگری سقراطی در مشاوره، روان درمانی و کوچینگ
دوره آنلاین پرسشگری سقراطی در مشاوره، روان درمانی و کوچینگ
مهدی اسکندری,علی صاحبی
شروع: ۱۳۹۹/۲/۴
پایان: ۱۳۹۹/۲/۵
دوره آنلاین
•••
5
سوپرویژن بالینی در مداخلات روان شناختی - دوره اول
سوپرویژن بالینی در مداخلات روان شناختی - دوره اول
مهدی اسکندری,علی صاحبی
شروع: ۱۳۹۹/۵/۲۲
پایان: ۱۳۹۹/۷/۲۳
دوره آنلاین
•••
5
سرمایه های روان‌شناختی (امید-خوش‌بینی-تاب‌آوری-کارآمدی)
سرمایه های روان‌شناختی (امید-خوش‌بینی-تاب‌آوری-کارآمدی)
مهدی اسکندری,علی صاحبی,فرهاد معمارصادقی
شروع: ۱۴۰۰/۷/۲۵
پایان: ۱۴۰۰/۸/۱۶
دوره آنلاین
•••
captcha
نظر شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
مشاهده نظرات بیشتر...