• پشتیبانی
  • 09194192929
انگیزه پیشرفت (ACMT) مبتنی بر روش تکمیل جملات
انگیزه پیشرفت  (ACMT) مبتنی بر روش تکمیل جملات
  • درباره آزمون
  • روایی و اعتبار

هدف این آزمون اندازه  گیری نمره نیاز به پیشرفت شخص است . این آزمون بر مبنای الگوی پیشوانات موخرجی و روش آزمون تکمیل جمله است این آزمون مرکب از 50 جمله ناقص است که باید توسط آزمودنی با گذاشتن علامت بر هر یک از سه پاسخ انتخابی که دربرابر شماره سؤال در پاسخنامه آمده تکمیل شود . به آزمودنی ها گفته می شود که چه کنند واز آنها خواسته می شود که با انتخاب یکی از پاسخ های داده شده احساس واقعی خود را راجع به سؤال مطرح شده با علامت زدن در پاسخنامه بیان کنند.
اعتقاد بر این است که آزمودنی ضمن علامت زدن کلیه جنبه هایی را در نظر بگیردکه در لحظه پاسخ مطرح است.در این صورت علامت او بر پاسخ انتخابی نشان دهنده احساس واقعی اوست. به این طریق کلیه سؤالات در کل آزمون باید علامت زده شوند. جنبه خاص دیگر این آزمون این است که سؤالات بیش از یکبار تکرار می شوند تا سطح ثبات پاسخ آزمودنی معین شود . پاسخ های مشابه به سؤالات مشابه نشان دهنده ثبات در پاسخ به آزمون است. این کار انجام شده است تا از تأثیرات فاصله زمانی که معمولاً در آزمون ، آزمون مجدد دیده می شود اجتناب شود . سعی شده تمام مراقبت های لازم و ممکن از لحاظ اجرای آزمون در نظر گرفته شود . وقت معمولی مورد نیاز برای اجرای آزمون 30 دقیقه تمام است که شامل زمان لازم برای دادن دستورالعمل به آزمودنی هم هست. خوب است که مجری آزمون ضمن دادن آزمون به آزمودنی ها آنان را طوری بنشاندکه نتوانند درباره پاسخ به سؤالات با هم صحبت  یا مشورت کنند.این کار باعث می شود که از جعلی بودن پاسخ ها که در وضعیت گروهی امکان آن هست ،جلوگیری شود .از نظر مؤلف اثرات متغیر زمان و مقبولیت و مطلوبیت اجتماعی را نمی توان کاهش داد همیشه امکان حضور آن هست. 
ساختمان این آزمون با پیروی از شیوه هایی بود که طی آن جمع آوری سؤالات از منابع گوناگون از طریق متخصصین زبان هندی و روانشناسی صورت گرفت که پس از جمع آوری طبق درجه کارآیی آن انتخاب انجام شد. شیوه مشابهی هم در تنظیم پاسخ های احتمالی به کار رفت که ارزش مشابهی داشتند. در این قسمت از همکاران محترم نهایت تشکر را داریم . وقتی فرم اولیه آزمون ( با 75) سؤال آماده شد یک برنامه آزمون مقدماتی با 35 آزمودنی انجام شد تا امکان عملی اجرای آزمون روشن شود و نیز سؤالات مبهم مشخص گردد. و تا از آزمون نهائی حذف گردد. نسخه نهائی پس از تعیین پایائی و اعتبار آزمون تأیید و تصویب شد. ثبات درونی بین سؤالات ، پایائی پاسخ ها و معیار اعتبار به دست آمد و آنقدر بالا بوده که برای اندازه گیری انگیزش پیشرفت به کار رود.
روش مشابهی برای ساختن نسخه انگلیسی آن به کار رفت.

پایائی برای آزمون به زبان هندی
پایائی آزمون –آزمون مجدد با فاصله یک ماه 87/0 با مقایسه پاسخ ها بر سؤالات مشابه 79/0 با بررسی پاسخ ها برای آزمایش اندازه گیری جنبه های مورد نظر شاخص پایائی عبارت بود از 78/0 برای نسخه انگلیسی آزمون مقادیر پایائی 91/0 و 78/0 بود.

شاخص های اعتبار 
توافق این آزمون با معیار آزمون نیاز به پیشرفت و پیشرفت های تحصیلی در موارد مختلف آزمایش شد. توافق نمرات این آزمون با نمرات آزمون Sct دکتر پیشوانات موخرجی 80/0 و با آزمون پیشرفت تحصیلی ( عمومی) 75/0 بود.
در مورد نسخه انگلیسی مقادیر شاخص های اعتبار با آزمون پیشرفت تحصیلی 85/0 بود.

رایگان
زمان تقریبی: ۲۵ دقیقه
تعداد سوالات: 50 سوال
دسته بندی:
تشخیصی
رشد فردی
مخاطبین:
بزرگسال
تعداد شرکت کنندگان: 100001 نفر