• پشتیبانی
  • 09194192929
رایگان
مدت زمان دوره: 2 ساعت و 8 دقیقه سوال
بسته آموزشی صوتی
تفکر نقاد - بخش اول
  • سرفصل ها
  • درباره دوره
  • درباره مدرسین
تفکر نقاد

توجه:

 

قابل توجه متقاضیان  بسته های آموزشی: ویدیوها پس از ثبت نام در سایت و تهیه بسته قابلیت دانلود دارند و شرکت کننده حتما باید از حساب کاربری خود آنها را مشاهده و یا دانلود نماید. 

 

درباره دوره

" تفکر نقدانه میلی است شدید به جستجوگری، کنار آمدن با عدم قطعیت، انس گرفتن به اندیشیدن، احتیاط و هستگی در اظهارنظر و ادعا، آمادگی همیشگی برای تامل کردن و مواجه شدن با اندیشه های جدید، احتیاط در تعمیم دادن و نظم ساختگی برقرار کردن میان پدیده ها و دوری جستن از هرگونه فریب خود یا دیگران در اندیشیدن." 
شاید در وهله نخست وقتی با عبارت تفکر نقادانه مواجه می شویم معنای واژه نقد و انتقاد کردن به ذهن مان خطور کند که معنای منفی آن عیب جویی کردن و معنای مثبت آن جدا کردن سره از ناسره (خوب از بد) است، اما تفکر نقادانه ربط چندانی به معناهای بالا ندارد. واقعیت این است که فکر کردن مهارتی است آموختنی و به تمرین نیاز دارد. تفکر نقادانه ابزاری است برای درست فکر کردن. در واقع تفکر نقادانه با تاکید بر استدلال گرایی به دنبال بالا بردن سطح عقلانیت در جامعه است. 


آموزش مهارت تفکر نقاد می‌تواند افراد را در حیطه‌های زیر توانمند ‌سازد: 

  • آشنایی با ساختار استدلال و توانایی تشخیص اجزای مختلف استدلال اعم از پیش فرض یا مقدمه و نتایج.
  • توانایی ارزیابی نقاط قوت و ضعف یک استدلال.
  • شناسایی خطاهای استدلال و مطالعات.
  • مواجهه سازمان‌یافته با مسائل و توانایی حل آنها.
  • توانایی تشخیص بخش های اصلی، کلیدی و مرتبط با نظر، ادعا یا یک باور.
  • توانایی داوری باورها، ارزش ها و تصمیمات مختلف خود.
  • رهایی از نگاه های سیاه و سفید و یا صفر و یکی و توانایی تفکیک نقاط ضعف و قوت یک دیدگاه یا بخش های درست و نادرست یک نظر یا یک باور.
  • توانایی ارائه پاسخ های متفاوت برای مسائل مختلف از نظرگاه های متفاوت.
  • توانایی تشخیص تفاوت بین امور واقع (Fact)، تحلیل و توضیح دلیل، تعریف و پیش فرض.
  • توانایی شناسایی خطاهای شناختی ذهن انسان تلاش برای کاهش خطاهای شناختی ذهن.

 

 

دکتر علی صاحبی
دکتر علی صاحبی
دکتر علی صاحبی
  • مدرک تحصیلی:
  • دکتری
  • گرایش:
  • روانشناسی بالینی
دکتری روانشناسی بالینی، فوق تخصص اختلالات وسواس
مربی ارشد و عضو هیات علمی موسسه بین المللی ویلیام گلسر

 

حوزه فعالیت: 

اختلالات اضطرابی، وسواس / درمان رابطه‌ها (خانواده، مدرسه، سازمان) / توسعه سرمایه انسانی در سازمان / کوچینگ فردی و سازمانی.

 

عضویت در مجامع علمی و حرفه‌ای: 

عضو انجمن روانشناسی استرالیا – APS 
عضو کالج روانشناسی بالینی استرالیا 
مربی ارشد موسسه بین المللی ویلیام گلسر
مربی ارشد موسسه ویلیام گلسر استرالیا
عضو انجمن روانشناسی ایران 
عضو سازمان نظام روانشناسی استرالیا - Ahpra 
عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران
 
 
 
captcha
نظر شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
مشاهده نظرات بیشتر...